Ανάκτηση δεδομένων από συστοιχίες RAID
Οι συστοιχίες RAID είναι πολύπλοκα συστήματα αποθήκευσης δεδομένων που αρχικά χρησιμοποιούνταν από εταιρίες και οργανισμούς (λόγω κόστους και πολυπλοκότητας) στους server τους, τον τελευταίο καιρό όμως προτιμώνται και από ιδιώτες (ιδίως οι συστοιχίες Raid 0 σε USB Box ή τα συστήματα NAS) μιας και κάποιες από αυτές τις λύσεις έγιναν προσιτές οικονομικά προσφέροντας παράλληλα υψηλές ταχύτητες προσπέλασης δεδομένων.
Τα συστήματα RAID σε όλες τις μορφές τους, όσο αξιόπιστα και αν είναι, παρουσιάζουν δυσλειτουργίες οι οποίες σας στερούν από την πρόσβαση στα πολύτιμα δεδομένα σας (είτε είναι επαγγελματικά, είτε προσωπικά) και πολλές φορές με τους αυτοματισμούς που διαθέτουν στους μηχανισμούς τους, διαγράφουν τα δεδομένα σας προκειμένου να ξαναέρθουν μόνα τους σε λειτουργική κατάσταση (πχ. αυτόματο rebuild σε Raid 5 τη στιγμή που ο ένας από τους αρχικούς δίσκους έγινε "πορτοκαλί").
Η ομάδα τεχνικών της Northwind είναι άρτια εκπαιδευμένη έτσι ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει κάθε πρόβλημα, ανεξαρτήτως τύπου RAID (RAID0, RAID1, RAID5, RAID5E, RAID 6, RAID10 κλπ) στο συντομότερο δυνατό χρόνο και με τη μεγαλύτερη αξιοπιστία.
Αν διαπιστώσετε πρόβλημα στο σύστημα αποθήκευσης δεδομένων, αν αναβοσβήνει πορτοκαλί (ή κίτρινο, ή...) λαμπάκι στη συσκευή,
κλείστε την άμεσα και μην την αφήνετε να κάνει απόπειρες rebuild. Υπάρχει η πιθανότητα να έχει καταρρεύσει ένας δίσκος από το σύστημά σας και το λειτουργικό να προσπαθήσει να κάνει rebuild με τους εναπομείναντες, με καταστροφικά αποτελέσματα.
Καλέστε μας άμεσα.
Συνοπτικά, παραλαμβάνουμε τους δίσκους που αποτελούσαν τη συστοιχία RAID και τους εξετάζουμε όσων αφορά τη λειτουργικότητά τους. Στη συνέχεια, αν χρειαστεί "επισκευάζουμε" τους δίσκους που θα χρειαστούν επισκευή και παίρνουμε κλώνο από τους δίσκους σε δικά μας ασφαλή αποθηκευτικά μέσα. Στο τρίτο βήμα γίνεται ο εντοπισμός του RAID και η ανάλυσή του: Ποιοί δίσκοι περιέχουν αρχεία, ποιό είναι το σύστημα αρχείων, ποιά η σειρά των δίσκων κλπ. Στο τέταρτο και τελευταίο βήμα εντοπίζονται τα partitions και αναλύονται προκειμένου να εντοπιστούν λειτουργικά δεδομένα και να ανακτηθούν.
Καλό θα ήταν να γνωρίζουμε τη σειρά των δίσκων (ποιός είναι ο "0", ποιός ο "1" κλπ). Η πληροφορία αυτή δεν είναι απαραίτητη, καθώς θα την βρούμε κατά τη διάρκεια της ανάλυσης, αλλά θα μας γλυτώσει χρόνο. Επίσης, καλό θα είναι να γνωρίζουμε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τα δεδομένα που θέλετε να ανακτήσετε. Αν είναι δυνατόν, σημειώστε σε ένα χαρτί όσο περισσότερες πληροφορίες ξέρετε για το σύστημα RAID: Αριθμό partitions, συνολικό όγκο δεδομένων σε GB (στο περίπου), τύπους αρχείων που αναζητάμε καθώς και τι συνέβη και "χτύπησε" το RAID.
Ανάκτηση δεδομένων δεν μπορεί να γίνει σε συστοιχίες RAID στις οποίες έχουν γίνει απόπειρες από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν, ή στην καλύτερη περίπτωση θα χρειαστεί εξαιρετικός όγκος χειροκίνητης επισκευής του array.
Ανάκτηση δεδομένων δεν γίνεται όταν δεν υπάρχει επαρκής αριθμός δίσκων που να είναι λειτουργικοί ή ανακτήσιμοι. Αν, για παράδειγμα, σε συστοιχία RAID5 με 4 δίσκους έχουμε 2 από αυτούς με κατεστραμμένες επιφάνειες, τότε η ανάκτηση της συστοιχίας είναι αδύνατη. Επίσης λανθασμένες απόπειρες rebuild, checkdisk μετά την παρουσίαση του προβλήματος της συστοιχίας και λανθασμένοι χειρισμοί χρήστη μπορούν να αποβούν μοιραία για τα δεδομένα. Οι έμπειροι τεχνικοί της Northwind ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις θα εξαντλήσουν κάθε περιθώριο για να ανακτηθούν τα δεδομένα του RAID.